Obavještavamo Vas da će trajektna luka Split biti privremeno blokirana u srijedu 15. listopada 2014. od 7.20 sati pa nadalje. Konferencija za novinare održat će se u 10 sati na parkiralištu Šolta.

Na taj smo korak bili prisiljeni zbog grubog kršenja zakona i prava Trajektne luke Split d.d., kao legalnog ovlaštenika prvenstvene koncesije (od 25. travnja 2003., dakle, više od 11 godina), u postupku pred Lučkom upravom Split kao pravnom osobom s javnim ovlastima u vlasništvu Republike Hrvatske, kao i u dugogodišnjim sudskim postupcima pred pravosudnim tijelima Republike Hrvatske. 

Naime, suprotno Zakonu o morskim lukama i Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, Lučka uprava Split nam je jednostrano snizila postojeću tarifu (za više od 75 posto i tako smanjila prihode za 75 posto) koju naplaćujemo brodarima za privezivanje i odvezivanje brodova i protuzakonitim spajanjem tarife za privez i odvez brodova s tarifom za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila potpuno onemogućila naplaćivanje tarife za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila (i tako povećala rashode za 50 %), pa Trajektna luka Split već godinama ima najniže tarife na Jadranu, što je našu tvrtku i njezinih 75 zaposlenih dovelo na rub egzistencije, a TLS se već nekoliko sezona bori s likvidnošću. 

Zbog te odluke Lučke uprave Split i upornih odbijanja naših zahtjeva da se tarife povećaju, odnosno da se izjednače s cijenama i tarifama za iste usluge svih ostalih luka na Jadranu, Trajektna luka Split d.d. je zapala u bezizlaznu situaciju, jer joj je prihod od obavljanja lučke djelatnosti priveza i odveza brodova snižen za više od 75 % a istodobno joj je onemogućena naplata i stjecanje prihoda od lučke djelatnosti ukrcaja i iskrcaja putnika i vozila iako ju ona obavlja još od 2005. godine. Usporedbe radi, Tarifa/cjenik usluga Trajektne luke Split d.d. nije se mijenjala (povisivala) još od 2005. godine, iako je od tada do danas ukupna inflacija iznosila 27,6 % te iako su se prihodi Lučke uprave Split od naplate lučkih pristojbi u navedenom razdoblju utrostručili, iako su se prihodi Jadrolinije od prodaje putničkih karata u navedenom razdoblju udvostručili, te iako su prihodi svih ostalih operatera u hrvatskim lukama od obavljanja iste djelatnosti u prosjeku viši za 210 posto. 

Napominjemo da lučki operateri u svim drugim hrvatskim lukama naplaćuju posebno operaciju priveza broda i posebno još operaciju odveza broda, a samo je Trajektna luka Split d.d prisiljena od strane Lučke uprave Split naplatiti jednu cijenu za obje operacije, i to 210 posto manje od prosjeka svih hrvatskih luka. I k tome još, za istu cijenu priveza i odveza broda smo prisiljeni obavljati i lučku djelatnost ukrcaja i iskrcaja putnika i vozila. 

Nadalje, naglašavamo da lučki operateri u svim hrvatskim lukama (Rijeka, Ploče, Dubrovnik i Zadar) osim TLS-a, ostvaruju značajne prihode od obavljanja lučke djelatnosti parkinga automobila u luci kao jedinstvene prometno-tehnološke cjeline s lučkom djelatnošću ukrcaja i iskrcaja putnika i vozila. Međutim, Lučka uprava Split nije dodijelila Trajektnoj luci Split d.d. u koncesiju sva parkirališta (lučko područje) i poslovne prostore u luci Split iako joj je to naložio Upravni sud RH s dvije pravomoćne Presude, a na parkiralištima koje joj je dodijelila u koncesiju joj je zabranila obavljanje te djelatnosti, iako smo imali zakonsko pravo obavljati tu djelatnost, uz obrazloženje da je to učinila radi zaštite sigurnosti plovidbe. Istovremeno Lučka uprava Split godinama obavlja djelatnost parkinga u luci, te nezakonito iznajmljuje i poslovne prostore (16 poslovnih prostora površine cca 1229 četvrnih metara) u luci koje je bila obvezna dodijeliti u prvenstvenu koncesiju Trajektnoj luci Split d.d. Na taj način, zbog nemogućnosti naplaćivanja parkinga u luci i iznajmljivanja poslovnih prostora koje je sagradila Trajektna luka Split d.d. konstantno od 2000. godine ostvarujemo značajne gubitke a Lučka uprava Split ostvaruje nepripadajuću i nezakonitu dobit i to samo od iznajmljivanja poslovnih prostora cca 2 mil. kuna godišnje. 

To je samo dio opsežne dokumentacije koju posjedujemo i koju smo na vaš zahtjev voljni podastrijeti javnosti - kako bi istina o dugogodišnjem sporu Trajektne luke d.d. i Lučke uprave Split, a pogotovo o ignoriranju svih sudskih presuda u našu korist (uključujući i onu Ustavnog suda Republike Hrvatske), napokon izašla na vidjelo i prisilila nadležna inistarstva da nam napokon dopuste izjednačavanje tarifa Trajektne luke Split d.d. s ostalim lukama u Hrvatskoj. Na taj bismo se način barem sada, na kraju turističke sezone i uz vašu pomoć, izborili za naša prava i smanjili gubitke barem za sljedeću godinu. S tim u vezi želimo naglasiti da ovu našu industrijsku akciju blokade trajetne luke nismo željeli provesti u jeku turističke sezone kako je ne bismo ugrozili, nego je uz ovaj naš apel javnosti za razumijevanje situacije u koju smo dovedeni, činimo tek sada. Dakako, i uz ispriku svim našim putnicima kojima će ovaj naš potez donijeti, nadamo se kratkotrajne, probleme. No, najvažnije je znati da ispunjenje naših zahtjeva ni na koji način neće utjecati na cijene karata koje putnici plaćaju brodarima. Cijene ostaju iste, a posrijedi je samo drukčija i pravedna raspodjela dobiti između koncesionara Trajektne luke Split d.d. i Lučke uprave Split. 

Za sva vaša pitanja i zahjeve na raspolaganju vam je Uprava Trajetne luke Split putem našeg glasnogovornika Vojislava Mazzocca (e-mail: trajektna.luka@gmail.com), a mi ćemo vas redovito obavještavati o satnici i svim aktivnostima vezanim za ovaj problem i našu akciju „SOS za Trajektnu luku Split", putem našeg weba www.trajektnalukasplit.hr i izravno na vaše e-mail adrese. 

Sa štovanjem, Sindikat Lučkih radnika Trajektne luke Split 

PLOVITI SE MORA, ALI I ŽIVJETI SE MORA!